Kamieński Portal Informacyjny
Oldtimer Jacht Klub Wolin realizuje projekt Młodzież pod Żaglami

Oldtimer Jacht Klub Wolin w dniu 27 czerwca rozpoczęło realizację przedsięwzięcia ” Młodzież pod żaglami „. Projekt jest adresowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży ze środowisk wiejskich gminy Wolin i przewiduje odbycie ośmiu kilkugodzinnych rejsów szalupą żaglowo-wiosłową po Zalewie Szczecińskim. Sfinansowany został z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego w ramach zadania publicznego pod nazwą „Społecznik na lata 2019-2021 – Program Marszałkowski „. Szalupę wypożyczyliśmy z Zespołu Szkół Morskich w Świnoujściu, a planowane rejsy chcemy odbyć do 30 września 2020.

W ostatnią sobotę czerwca, o godz. 9 w Marinie Wolin, razem z Julką, Nikolą, Wiktorią, Kubą, Krzyśkiem, Radkiem i Szymkiem – absolwentami szkoły podstawowej w Troszynie – przygotowaliśmy szalupę do wypłynięcia: wpięliśmy żagle, nauczyliśmy się je stawiać i opuszczać, umieściliśmy na pokładzie wiosła, bosak, koła ratunkowe. Wypłynęliśmy… Początek był mocny: brak wiatru, chłopaki pełni zapału ochoczo chwycili za wiosła i szalupa popłynęła. Dziewczyny patrzyły to na chłopaków to na siebie i mówiły, że nie będzie łatwo i że wiosła są za duże dla naszych … Ale w miarę wiosłowania było coraz lepiej: równe i długie pociągnięcia wiosłem, a grzbiety to u nas ze stali, a Szymon powiedział, że może wiosłować cały czas… Szczęśliwie trochę przywiało, wiosła basta! Żagle w górę! Wybieranie i luzowanie żagli, zwroty, sterowanie, poznawanie węzłów żeglarskich, z jakiego kierunku wieje wiatr, jak wrócić do Wolina – wiemy wszystko !!! Gorąco, za Skoszewem znajdujemy plażę, rzucamy kotwicę, kąpiel.

Do Wolina wracamy z wiatrem, rodzice już czekają. Cumujemy, klar na pokładzie i cumach, można wracać do domu…